2025 BMW M1000RR

2025 BMW M1000RR


Technische Specificaties

Motor: 4-cilinder lijnmotor, vloeistofgekoeld, 4-takt
Cilinderinhoud: 999 cc
Maximaal Vermogen: 212 pk bij 14.500 tpm
Maximaal Koppel: 113 Nm bij 11.000 tpm
Brandstofsysteem: Elektronische injectie
Transmissie: 6 versnellingen met Shift Assistant Pro (quickshifter)
Koppeling: Slipper clutch, nat, meervoudig
Frame: Aluminium brugframe
Voorvering: Volledig instelbare upside-down voorvork (Öhlins-kwaliteit)
Achtervering: Volledig instelbare centrale monoshock
Remmen voor: Dubbele 320 mm schijven met radiale M-remklauwen
Remmen achter: Enkele 220 mm schijf met enkelzuiger remklauw
ABS: BMW ABS Pro (bochten-ABS)
Banden voor: 120/70 ZR17
Banden achter: 200/55 ZR17
Gewicht: 192 kg rijklaar (of 188 kg met M Competition Package)
Tankinhoud: 16,5 liter

Elektronica en Technologie

De BMW M 1000 RR is uitgerust met een breed scala aan elektronische rijhulpen en functies die zorgen voor maximale controle, veiligheid en prestaties:

  • Rijmodi (Rain, Road, Dynamic, Race, Race Pro 1-3)
  • Dynamic Traction Control (DTC)
  • Launch Control & pitlane limiter
  • Wheelie Control & Slide Control
  • Full-color 6,5″ TFT-display met smartphoneconnectiviteit
  • Cruise control
  • Lichtgewicht carbon wielen

De BMW M 1000 RR is het absolute vlaggenschip van BMW Motorrad’s sportlijn. Deze racemachine voor de straat is ontwikkeld met pure circuitprestaties in het achterhoofd, maar blijft volledig straatlegaal. Met een combinatie van geavanceerde technologie, lichte materialen en indrukwekkende kracht is de M 1000 RR een motorfiets voor rijders die het uiterste uit zichzelf én hun machine willen halen.

Motor en Prestaties

De M 1000 RR wordt aangedreven door een 999 cc viercilinder lijnmotor die is gebaseerd op de motor van de S 1000 RR, maar verder is verfijnd voor pure performance. Dankzij een maximaal vermogen van 212 pk en een koppel van 113 Nm levert deze krachtbron explosieve acceleratie, gecombineerd met een hoge topsnelheid van meer dan 314 km/u. De ShiftCam-technologie zorgt voor optimale vermogensafgifte in alle toerentallen.